SAMEN DUURZAAM ONDERWIJS REALISEREN (2015) beschrijft hoe op basis van samenwerking, dialoog participatie ontstaat om duurzaam en kwaliteitsvol onderwijs te realiseren. Het richt zich met [...]
EDUCATION AS SOCIAL CONSTRUCTION (TAOS, 2015) beschrijft binnen vele internationale contexten hoe anders onderwijs benaderd kan worden. Opnieuw biedt het gedachtengoed van het sociaal [...]
HAPPILY DIFFERENT (TAOS, 2014) laat zien hoe onderwijsverandering tot duurzaamheid leidt wanneer we het menselijk construct – het sociaal construct – een centrale en gewaardeerde plek [...]
WINDKRACHT 4 (Brussel, 2015) illustreert aan de hand van rijke verhalen hoe veranderprocessen – gebaseerd op het gedachtengoed van het sociaal constructionisme – leiden tot verbinding en [...]
EXCEEDING EXPECTATIONS(TAOS, 2014) beschrijft de impact van Appreciative Inquiry binnen tal van onderwijscontexten, op klassen niveau, school niveau tot landelijk niveau.
Ik GELOOF IN JOU! (Paramaribo, 2009) Op basis van Waarderend Onderzoeken (Appreciative Inquiry) werden honderden dromen en wensen van vele Surinamers verwerkt tot een visieboek op [...]